دو عامل خلاقیت و نوآوری وابستگی غیر قابل انکاری دارند، در این قسمت برای روشن شدن ذهن، آن ها را مجزا از هم تعریف میکنیم. خلاقیت، پیدایش و شکوفایی یک فکر و اندیشه...
دو عامل
خلاقیت و نوآوریوابستگی غیر قابل انکاری دارند، در این قسمت برای روشن شدن ذهن، آن ها را مجزا از هم تعریف میکنیم. خلاقیت، پیدایش و شکوفایی یک فکر و اندیشه نو است؛ در حالی که نوآوری عملی ساختن آن اندیشه و فکر است.
با پیشرفت علوم و تکنولوژی و وسیع دن دامنه
اطلاعات، اجرای
آموزشهای مهارتیدر
جامعهلازم است تا جامعه بتواند با پیشرفت تکنولوژی همراه باشد. هدف از آموزش
خلاقیت، پرورش افراد خلاق است که با
برقراری ارتباط با یکدیگرو ایجاد افکار نو به برطرف کردن مشکلات جامعه بپردازند. بارش مغزی از عوامل اصلی خلاقیت است اما نباید تنها به ان اکتفا کرد
.
درواقع
خلاقیتبه معنای پیدایش ایده و افکار جدید جهت بهتر انجام شدن کارهاست.
در این عصر که مدیران و رهبران
سازمان هاشاهد تغییرات در عرصه ارتباطات و تکتولوژی هستند، سازمانهایی که با استفاده بهینه از
خلاقیتو انگیزه کارکنان به مقابله با شرایط می پردازند موفق هستند. نوآوری عاملی تعیین کننده برای سازمانها می باشد.
عامل مهم و اصلی در
خلاقیتانگیزش درونیاست و کارمندان خلاق با علاقه درونی خود به انجام کارهای خلاقانه می پردازند؛ هر چقدر افراد
خلاقیتبیشتری داشته باشند، انگیزه کارکنان برای نوآوری در سازمان مربوطه افزایش می یابد.
خلاقیتیک امر اکتسابی است و برای بوجود آمدن
خلاقیتدر یك جامعه، باید برای تلاش جهت پیشرفت دیگری فرهنگ سازی شود. بدین صورت، با تاثیر مثبت افراد بروی یکدیگر پیشرفت جامعه هم ممکن می شود
.
بهترین کار برای پیدایش و شکوفایی و ترغیب افراد به
نوآوریدر سازمان این است که مدیران ومسئولان سازمان به افزایش
خلاقیتدر کارکنان خود طریق آموزش بپردازند.